روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ سه شنبه ۱ آذر - شماره 4255

جشنواره «ایران پیروز» در فرهنگسراها  و خانه‌های فرهنگ برگزار می‌شود

 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن جام جهانی فوتبال، جشنواره «ایران پیروز» را از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران برگزار می‌کند.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این جشنواره برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام جام جهانی اجرا می‌شود و خانواده‌ها به ویژه نوجوانان مخاطبان اصلی جشنواره هستند. جشنواره «ایران پیروز» از ۶ بخش اصلی بازی‌های گروهی، پویش‌های فوتبالی، غرفه‌های محصولات، فضاسازی هویت ایرانی، اکران و نمایش بازی‌های جام جهانی و اردوی دانش‌آموزی تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل پنج قسمت لیگ فیفا، بازی‌های رومیزی فوتبالی، فوتبال دستی، چالش‌های فوتبالی و فوتبال آدمکی خواهد بود. همه بازی‌ها به صورت مسابقه برگزار می‌شود و برندگان در هر روز جوایزی دریافت می‌کنند.  در بخش دیگری از جشنواره «ایران پیروز»، طراحی پویش‌های فوتبالی در دو بخش پویش «#میمیرم_برات» و پویش «جام همدلی» برای فوتبال دوستان صورت گرفته شده است. این پویش‌ها با رویکرد ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای هواداری تیم ملی فوتبال در قشرهای مختلف جامعه بصورت مجازی برگزار می‌شود. سومین بخش جشنواره ایران پیروز، غرفه‌های متنوعی است که در سه بخش طراحی شده است. غرفه‌های محصولات هواداری که محلی برای عرضه محصولات فوتبالی چون کلاه، پرچم، تی شرت و... است، غرفه فرهنگی با هویت ایرانی که به اسباب بازی و نوشت‌افزارهای فوتبالی اختصاص دارد و غرفه خوراکی که هواداران می‌توانند از این غرفه خوردنی و نوشیدنی‌های مناسب حین تماشای فوتبال را تهیه کنند. در بخش دیگری از جشنواره، فضاسازی هویت ایرانی در بخش‌های مختلف جشنواره با محوریت نوجوانان انجام شده است. نمایش بازی‌های جام جهانی در مراکز فرهنگی سازمان نیز برنامه دیگری است که برای مخاطبان فوتبال دوست تهرانی تدارک دیده شده است و مخاطبان می توانند با مراجعه به فرهنگسراهای شهر تهران بصورت رایگان از تماشای بازی‌های جام جهانی بهره مند شوند. آخرین بخش اصلی جشنواره، «اردوهای دانش آموزی» است که در این بخش از ساعت ۹ تا ۱۲ امکان بازدید گروهی در نظر گرفته شده و مدارس با هماهنگی با فرهنگسراها می‌توانند به صورت گروهی در جشنواره «ایران پیروز» حاضر شوند.  جشنواره «ایران پیروز» از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی event.farhangsara.ir مراجعه کنند.

اطلاعیه خانه موسیقی در رابطه با وضعیت ۲۲ هنرمند بازداشت‌شده؛
امیدواریم طی یکی دو روز آینده خبرهای خوبی را بشنویم
 خانه موسیقی در اطلاعیه‌ای درباره‌ی آخرین وضعیت هنرمندان بازداشت‌شده در حوادث اخیر، توضیح داد: «با توجه به‌ نگرانی جامعه‌ی فرهنگی و خانواده هنرمندان بازداشت شده در حوادث اخیر، به منظور اطلاع از آخرین وضعیت این افراد، خانه موسیقی ایران این اطلاعیه‌ را منتشر کرد.»
در متن اطلاعیه خانه موسیقی آمده است:
«همان‌طور که در اخبار و اطلاعیه‌های قبلی آمده است، از زمان تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان خانه تئاتر، سینما و موسیقی در مهرماه تا امروز به تاریخ ۲۸ آبان‌ماه، خانه موسیقی ایران پیگیر آزادی ۲۲ هنرمند بازداشت شده در عرصه موسیقی بوده است.» در ادامه این اطلاعیه نام هنرمندان بازداشتی که خانه موسیقی تاکنون پیگیر آزادی آنها بوده است، عنوان شده که در بین آنها نام نوید افقه (نوازنده) به چشم می‌خورد. همچنین در اطلاعیه خانه موسیقی از شروین حاجی‌پور، سید وحید موسوی، عماد قویدل و مجتبی اسدپور به عنوان هنرمندانی نام برده شده که تا به اکنون آزاد شده‌اند و تاکید شده وضعیت باقی هنرمندان بازداشتی در حال پیگیری و رایزنی‌های لازم برای آزادی است.
در ادامه متن این اطلاعیه آمده است:
«ناگفته نماند مسیرتا امروز مسیر دشواری بوده و گه‌گاه موانع جدی پیش روی ما قد علم کرده‌اند. انتظار ما وجود یک بستر مناسب و قانونی برای پیگیری سرنوشت بازداشت‌شدگان اخیر بود که به دلایل روشن این مسیر تا به حال هموار نبوده است. اما در مورد جناب آقای محمود میرزایی با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم طی یکی دو روز آینده خبرهای خوبی را بشنویم. درخواست ما از شما مثل همیشه همراهی برای آزادی عزیزانمان است. در این روزها به کررات طی تماس ها از ما پرسیده‌اید چگونه می‌توانیم به هنرمندان بازداشت‌شده کمک کنیم؟ و پاسخ ما این است اگر در مورد افراد بازداشت‌شده (به‌ویژه هنرمندانی که عضو خانه موسیقی نیستند) اطلاعاتی مانند کد ملی، محل سکونت، محل بازداشت و دارا بودن یا نبودن وکیل و ... را دارید، حتما ما را درجیان بگذارید. با احترام به تمام اهالی شریف موسیقی ایران و درک نگرانی‌ها و دغدغه‌های به حق شما دوستان، خانه موسیقی ایران تا لحظه آزادی تمام هنرمندان لحظه‌ای از تلاش دست بر نخواهد داشت.»

جایزه گرمی هنرمند نوظهور برای خواننده ۹۵ساله!
 «آنجلا آلوارز» پس از سال‌ها خوانندگی برای خانواده و دوستان، در سن ۹۰ سالگی شروع به ضبط رسمی آثارش کرد و حالا جایزه لاتین گرمی را برای هنرمند نوظهور کسب کرده است.
به گزارش گاردین، این خواننده کوبایی ـ آمریکایی با کسب جایزه گرمی لاتین در سن ۹۵ سالگی، به کهنسال‌ترین برنده تاریخ جوایز موسیقی لاتین گرمی تبدیل شد و ثابت کرد که هیچ وقت دیر نیست. او پس از چندین دهه نوشتن آهنگ و اجرا برای دوستان و خانواده، سرانجام در ۹۰ سالگی نخستین کنسرت خود را در هالیوود برگزار کرد. سرانجام نوه او «کارلوس» با کمک «اندی گارسیا» بازیگر کوبایی، آهنگ‌های «آنجلا آلوارز» را در آلبومی ضبط کرد که این آلبوم موسیقی سال گذشته منتشر شد و در نهایت جایزه لاتین گرمی را برای این هنرمند باسابقه به ارمغان آورد. «آنجلا آلوارز» پس از کسب جایزه لاتین گرمی برای هنرمند نوظهور گفت: «کسانی که هنوز رویاهای خود را محقق نکرده‌اند، بدانید که اگرچه زندگی سخت است، اما همیشه راهی برای خروج وجود دارد و با ایمان و عشق می‌توان به همه چیز دست یافت».
«آنجلا آلوارز» که در کوبای قبل از انقلاب بزرگ شد از سوی پدر و پدربزرگش برای پیگیری عشقش به موسیقی منع می‌شد اما با ازدواج و بچه دار شدن در خفا آهنگ می‌نوشت. پس انقلاب کوبا که منجر به دهه‌ها رهبری فیدل کاسترو شد، «آلوارز» تصمیم گرفت که سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد و چهار فرزندش را به آمریکا فرستاد و خودش نیز در نهایت به فرزندانش پیوست اما زندگی آزمون دشواری پیش روی او قرار داد و او همسر و تنها دخترش را به دلیل سرطان از دست داد. با این وجود، او به آهنگسازی و خوانندگی خود ادامه داد و بیشتر آثار خود را فقط با نزدیک‌ترین افراد به اشتراک می‌گذاشت. «آلوارز» پس از کسب جایزه بهترین هنرمند نوظهور در بیست و سومین مراسم سالانه لاتین گرمی لاتین، همه رویاپردازان را تشویق کرد و با تقدیم جایزه خود به کشورش کوبا گفت: «افرادی هستند که تسلیم می‌شوند، اما من تسلیم نشدم ـ من همیشه جنگیدم. به شما قول می دهم هیچ وقت دیر نیست».

باب ایگر در جایگاه ریاست؛
تغییر در مدیریت «دیزنی» پس از سقوط سهام
 باب ایگر مدیرعامل سابق کمپانی دیزنی دوباره به این شرکت بازگشت و در جایگاه قبلی‌اش نشست.
به گزارش ورایتی، باب ایگر جایگزین باب چاپک به عنوان مدیرعامل دیزنی شد. این رویدادی تکان دهنده برای بزرگ‌ترین شرکت تولید محتوای جهان است که از وقتی ایگر در فوریه ۲۰۲۰ از این کمپانی رفته بود، در آشفتگی بود. این تغییرات که صنعت سرگرمی و وال استریت را غافلگیر کرد، اواخر دیروز (یکشنبه) از سوی هیأت مدیره دیزنی تأیید شد. در حالی که چندی بود زمزمه‌هایی مبنی‌بر تغییر شنیده می‌شد، اما احتمال بازگشت ایگر دور از ذهن به نظر می‌رسید. این تغییر یادآور ماجرای کمپانی اپل و بازگشت استیو جابز به قدرت پس از ۱۲ سال است. ایگر کمی کمتر از ۳ سال از قدرت خارج شده بود. سوزان آرنولد رئیس هیأت مدیره دیزنی ضمن تقدیر از باب چاپک به خاطر زحماتش به ویژه در چالش بی‌سابقه پاندمی کرونا، گفت با دوره پیچیده‌تری که صنعت سرگرمی دارد طی می‌کند، باب ایگر باید در این دوره کلیدی، راهبر کمپانی باشد. برکناری چاپک به دنبال انتشار گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد و وال استریت را به وحشت انداخت زیرا نشان‌دهنده این بود که هزینه‌های تولید و بازاریابی به رقم اوج ۱.۵ میلیارد دلار رسید. یک روز پس از انتشار این گزارش سهام دیزنی به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد و به ۹۰ دلار رسید. چاپک هم از سابقه ۳۰ ساله مدیریتی در دیزنی برخوردار بود و اداره پارک‌های موضوعی، محصولات مصرفی، سرگرمی‌های خانگی و توزیع را در کارنامه داشت، اما او در دوران مدیرعاملی اشتباهاتی داشت که موجب شده پتانسیل رشد بخش استریم دیزنی به وضوح پایین بیاید. ایگر در دوره ۱۵ ساله مدیریتش با جاه‌طلبی‌های بزرگ این کمپانی را دگرگون کرده بود.

اعطای جایزه اسکار افتخاری به «مایکل جی.فاکس»
 «مایکل جی. فاکس» بازیگر سینما و تلویزیون برای کمک به جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در زمینه بیماری پارکینسون، با دریافت جایزه اسکار افتخاری مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش رویترز، «مایکل جی. فاکس» بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در کمدی تلویزیونی «روابط خانوادگی» و فیلم‌های «بازگشت به آینده» تماشاگران را مجذوب خود کرد، از سوی آکادمی با دریافت جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستانه ژان هرشولت) برای فعالیت‌های حمایتی در جهت جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در مورد بیماری پارکینسون، مورد تقدیر قرار گرفت. فاکس در سن ۲۹ سالگی به بیماری پارکینسون که یک اختلال عصبی که باعث لرزش و سایر علائم می‌شود، مبتلا شد و فعالیت بازیگری خود را محدود کرد و بنیادی تحت عنوان «مایکل جی. فاکس» را برای تحقیقات پارکینسون تأسیس کرد تا در جستجوی درمانی برای این بیماری باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه